בסיס טויוטה GT86 החדשה הוא של המיאטה החדשה?

לאחרונה מאזדה וטויוטה פרסמו ששתיהן חתמו על הסכם שיתוף פעולה. לא נמסר הרבה לעיתונות ולמדיה בתחום מה יוליד שיתוף הפעולה ונותר לנו רק לנחש ולהמתין לכל חדשה שתצוץ לה בהמשך.

שיתופי פעולה והסכמים בין יצרניות שונות הוא דבר שבשגרה. יש להסכמים אלו השלכות טכנולוגיות אך גם תדמיתיות שיכולות לגרום לנסיקת תדמית המותגים או לצניחה במידה והמוצר/שירות שהיצרניות מייצרות כושלים.

כמו כל יצרן, במשך שנות קיומה של מאזדה, היא כרתה בריתות עם לא מעט יצרניות רכב וחברות בתחום הרכב. למשל, מנוע הוונקל של מכוניות הספורט של המותג כגון ה-RX7, וה-RX8 הוא פרי פיתוח של קונספט שהיה שייך בעבר לארגון ה-NSU הגרמני ומאז שמאזדה ו-NSU חתמו הזכויות עליו עברו לידיה של מאזדה והיא המשיכה לפתח ולהשביח את המנוע. פורד, שהייתה מחזיקת רוב המניות של מאזדה עד לפני מספר שנים סיפקה למאזדה את מנועי ה-MZR שדגם ממנו נמצא גם במיאטה מהדור השלישי. עוד דוגמא מעניינת היא שמאזדה סיפקה מנועים לחברת קיה הקוריאנית. כך למשל, ניתן למצוא את מנועי ה-BP שהיו למאזדה בשנות ה-90 והמשיכו עד לסוף הדגם של המיאטה מהדור השני, בחלק מדגמי קיה של שנות ה-90. חברת מורגן הבריטית שמייצרת רכב תלת גלגלי עם מראה רטרו, אימצה את תיבת ההילוכים בעלת ה-5 הילוכים המצויינת של המיאטה.

Morgan 3 wheeler

בשנת 2012, אלפא ומאזדה חתמו על הסכם שיתוף פעולה שבו הפלטפורמה והמתלים של הדור הרביעי של המיאטה יהיה גם ברודסטר האיטלקית של פיאט אך עקב שיקולי תדמית מצד היצרנית האיטלקית, אלפא העבירה את ההסכם לפיאט, הבעלים של אלפא, ופיאט עתידה לייצר את הפיאט 124 ספיידר החדשה על הבסיס של המיאטה החדשה.

עתה, שמועות חדשות צצות במדיה שפלטפורמת המיאטה החדשה תהיה בסיס לדגם הבא של ה-GT86 של טויוטה. כנראה שהבסיס של המיאטה החדשה קורץ לחברות אחרות כי הוא מוצלח. למרות שה-GT86 לא משתייכת לסגמנט הרודסטר והיא מכונית שונה מהמיאטה, עדיין יהיה מעניין לראות מה יוליד שיתוף הפעולה בין שתי היצרניות היפניות, אחת מפלצתית, והשנייה קטנטנה.

ספיידר החדשה של פיאט?? תמנות רינדור

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.