ברכות ! מאזדה מיאטה הגיעה למיליון יחידות

מכונית המיליון !!

אומרים שברגע שיש לך מיליון אחד, המיליון השני יגיע מהר יותר. זה אולי עובד טוב בשוק הפיננסי, אך כשמדובר על יחידות ייצור בתחום הרכב זה קצת שונה וקשה יותר. הדרך למיליון מכוניות מדגמי מאזדה מיאטה (MX-5 באירופה ובישראל, Roadster ביפן) הפופולארית בקרב חובבי הנהיגה ועיתונאי הרכב לא תמיד הייתה קלה, אלא הייתה רצופה במכשולים שלא פעם עיכבו או עיצבו מחדש את החלטותיה של מאזדה בכל תהליך הייצור של הסדרה. עתה, לאחר 27 שנה, מאזדה מדווחת שמכונית המיליון ירדה מפס-היצור במפעל העיקרי בהירושימה ובכך היא מזכה את היצרן בעוד ציון דרך חשוב בתדמיתה ובחשיבותה של היצרנית היפנית הקטנה.

הרודסטר הקטנה שהגיחה לעולם בתערוכת הרכב בשיקגו בשנת 1989 אמנם הפתיעה רבים אך אם נסקור את היסטוריית הדגם, נבין שהיה סיכוי גדול מאוד שהמכונית שכולנו מכירים ואוהבים אולי לא הייתה קיימת. עד לאישור הסופי לייצור מכונית מסגמנט רודסטר, מאזדה התלבטה לא מעט. זו הייתה תקופה שבה מכוניות מסגמנט זה כבר לא היו קיימות ומאזדה הייתה צריכה להמר האם היא מוכנה לקחת את הסיכון בלהחיות סגמנט זה מחדש או ללכת על בטוח עם המכוניות העממיות והספורט (דגמי ה-RX) שלה ולאט לאט לצמוח. לשמחתנו ולשמחת בעלי הדיווידנדים במאזדה, מאזדה הימרה נכון. מאז שהגיחה לעולם והחלה להימכר היא יצרה עולם שלם סביבה, החל מקהל המעריץ באדיקות את המותג, תעשיית שיפורים וחלפים עצומה, מועדוני רכב רבים בעולם, ספרים ופרסים רבים שהמכונית קיבלה.

דרכה של מאזדה להביע תודה והערכה לבעלי הדגם ולמעריציו, היא לעשות סיבוב הופעות עם מכונית המיליון שיתחיל בפסטיבל הפרחים בהירושימה ב-3 למאי ומשם היא תדלג לעוד אתרים עד שהיא תגיע לקנדה בסוף הקיץ.

250,000th 500,000th 700,000th 800,000th 900,000th
250,000th 500,000th 700,000th 800,000th 900,000th

להלן נקודות מעניינות לאורך היסטוריית הדגם:

  • – המכונית הראשונה שיועדה למכירה ירדה מפס הייצור בחודש אפריל 1989. שנה לפני כן מאזדה בנתה כ-12 מכוניות ששימשו בעיקר לעיתונאים ולניסוי בצבעי מרכב חדשים.
  • – מכונית ה-250,000  במספר נוצרה ב-9/11/1992 והיא יועדה לשבת במוזיאון הרכב הלאומי באוסטרליה.
  • – קצת מעל ל-430,000 יחידות יוצרו מהדור הראשון במשך 8 שנים.
  • – הדור השני הוצג בתערוכת טוקיו בחודש אוקטובר 1997.
  • – מכונית ה-500,000 במספר ירדה מפס הייצור ב-8/2/1999 וכיום היא מאוחסנת במטה מאזדה באירווין, קליפורניה.
  • – במאי שנת 2000, כשהמיאטה ה-531,890 במספר, היא קיבלה את התואר ‘הרודסטר הנמכרת ביותר’ על ידי גינס ומאז היא ממשיכה להחזיק בתואר הזה.
  • – מכונית ה-700,000 במספר הייתה גרסה חזקה של המיאטה, ה-מאזדהספיד, והיא יועדה לשוק האמריקאי. המכונית ירדה מפס הייצור ב-5 למרץ, 2004.
  • – מכונית ה-750,000 ירדה מפס הייצור בדצמבר 2004.
  • – הדור השלישי הוצג בתערוכת ז’נבה בחודש מרץ 2005.
  • – בתערוכת הרכב באנגליה נחשפה גרסת גג קשיח לדור השלישי.
  • – מכונית ה-800,000 הייתה כבר הדור השלישי והיא ירדה מפס הייצור ב-30 ליולי 2007, כ-17 שנים תחילת מכירת הדור הראשון.
  • – ב-4 לפברואר 2011, מכונית ה-900,000 ירדה מפס הייצור והיא יועדה לשוק הגרמני. המכונית הייתה עם מנוע 2.0 ליטר וגג רך.
  • – באפריל 2014 מאזדה חשפה את שילדת ה-ND בתערוכת הרכב בניו-יורק.
  • – בחודש ספטמבר 2014, מאזדה חשפה את המיאטה החדשה בשלושה מוקדים בעולם בו-זמנית, ברצלונה, יפן, קליפורניה.
  • – בחודש מרץ 2016, מאזדה חשפה את דגם ה-RF בעל הגג הקשיח המתקפל.
  • – ב-24/4/2016 מאזדה דיווחה  על יצור מצטבר של כ-1 מיליון מיאטות מאז תחילת הייצור בשנת 1989.

כ-27 שנים אחרי חשיפת הדור הראשון, מאזדה מתכוונת להמשיך בכל הכוח בייצור המיאטה ולעניות דעתי צפויות לנו עוד המון הפתעות מהיצרן.