דגמי ה-MPS

דגמי ה-MPS

כחלק מניסיונות חיזוק התדמית של היצרן ורגע לפני שגרסה המוגדשת טורבו מופיעה, מאזדה חשפה בתערוכת הרכב בטוקיו (Tokyo Auto Salon) בתחילת 2001 את ה-MPS.  ה-MPS המקורית והראשונה נצבעה בצבע כתום ושילבה מרכב מעוצב ומעט שונה מהמרכב הסטנדרטי. לרכב הורכבו חצאיות צד, הפגושים שונו והורכב ספוילר אחורי על דלת תא המטען. כנפי הגלגלים הורחבו וכתוספת המכונית צוידה עם גג קשיח שונה מהגגות הסטנדרטיים והוא שילב בקצהו שתי בליטות, ככל הנראה כדי לשפר את זרימת האוויר. מאזדה ציידה את המכונית בחישוקי כרום בגודל 17 אינטש וצמיגים רחבים.

דגם הקונספט השני של ה-MPS הוצג בתערוכה השנייה בטוקיו (Tokyo Motor Show) שהתקיימה בחודש אוקטובר באותה השנה. דגם זה קיבל הספק גבוה יותר ממנוע ה-BP-VE (מנוע בנפח 1.8 ליטר) שהוגדל לנפח של 1930 סמ”ק. הנתונים מספרים על הספק של 202 כוחות סוס המתקבלים ב-7000 סיבובים לדקה ומומנט של 20 קג”מ המתקבלים ב-6000 סיבובים לדקה. המנוע לא צויד במגדש-על אלא שודרג במרכיבי הניהול שלו ומערכת היניקה כללה 4 מצערות נפרדות ועצמאיות וגלי זיזים מכוילים לפתיחה ארוכה יותר של השסתומים. 

למנוע שודכה תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים ונתוני המשקל מספרים על 1060 ק”ג. מאזדה ציידה את ה-MPS בבלמים מוגדלים במקסימום שגלגלי ה-17 אינטש ממותג SSR יכלו לאכלס ומערכת הפליטה כללה רק יציאה מרכזית אחת מתחת לפגוש. על מנת להתמודד עם ההספק הרב שהמנוע מפיק, מאזדה כיילה את השלדה ואת המתלים והיא ציידה את ה-MPS בבולמים מתכווננים. המכונית הוצגה עם גג קשיח ומרכב בצבע אדום.

מאזדה הצהירה באותה תקופה שהיא לא מתכננת להביא את הדגם לייצור סדרתי.

מספר חודשים לאחר התערוכה, מאזדה הציגה בתערוכת טוקיו (Tokyo Auto Salon) את הדגם האחרון של ה-MPS. הדגם האחרון נצבע בצבע כסף והוא צוייד בכלוב התהפכות וגלגלי 17 אינטש ממותג OZ האוסטרלי. בדגם זה מאזדה לא הגדילה את נפח המנוע ומנוע ה-1.8 ליטר (BP-ZE) המוכר הפיק הפעם רק כ-183 כ”ס.

מאזדה הצהירה באותה תקופה שהיא לא מתכננת להביא את הדגם לייצור סדרתי.

roadster-mps-2002

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.