דעה : ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה

דעה :  ההיסטוריה אינה חוזרת על עצמה

לאחרונה אני מבחין בשינוי מגמה בשיווק המיאטה בשווקי העולם. נראה שבתקופה הנוכחית היבואנים של מאזדה כבר פחות ממהרים להוציא מהדורות אבזור מוגבלות ומיוחדות וליין הדגמים שלהם דיי הצטמצם. אם שלושת הדורות הראשונים היו מקבלים מהדורת אבזור מיוחדת ומוגבלת ביצור כל מספר חודשים הרי שהמצב הנוכחי הוא שבדור הרביעי כמעט ולא משווקות מהדורות מיוחדות בשוטף, אלא רק בציון ‘סימני דרך’. למשל, כשהדור הרביעי רק נחשף והחל להhמכר, מאזדה בארה”ב מכרה במקביל לגרסאת הבסיס את ה-Launch Edition. בדורות הקודמים היבואנים ‘התפרעו’ עם האבזור של כל מהדורה ויצא שכל מהדורה הייתה שונה מקודמתה. כך היה למשל עם ה-V-Special ששווקה בשנת 90 בשוק היפני המקומי ובהמשך עם עוד מספר לא מבוטל של אקזמפלרים מעניינים.

שיווק מהדורות מיוחדות מהוות בעצם בוסט רציני למכירות אך עם הצד החיובי גם מגיע הצד השלילי שבדבר. הרי כל מהדורה מיוחדת קיבלה אבזור מיוחד שגרם למאזדה להחזיק מלאי נוסף של חלפים ואם מהדורת האבזור הייתה מוגבלת לכמות מכוניות מאוד קטנה יחסית (פחות מ-1000 למשל), זה היה כלל לא כלכלי ומהווה בעיה לוגיסטית עבור היצרנית. כיום אני מעריך שהמצב שונה. אם בעבר מאזדה רצתה להכנס לשווקים העיקריים היא הייתה צריכה להתאמץ יותר ולהראות נוכחות מוגברת בשוק. היום המצב הוא אחר ונראה שמאזדה כבר מיצבה ובנתה את תדמית המיאטה כך שהיום היא פחות צריכה ‘להתאמץ’ בשביל למכור אותה (למרות שיש לה מקבילה עיקרית איטלקית, הלא היא הפיאט 12 ספיידר).

מהדורות אבזור מיוחדות ומוגבלות תמיד היו מעניינות את השוק ובגלל שהן נמכרו במספרים נמוכים יחסית, היום הן הופכות להיות נדירות מאוד אך לא מעט מכוניות מצליחות להגיע ביבוא איש לשווקים שבהן הן לא נמכרו. למרות שהיום אין מיאטה אחת שדומה לשנייה עקב שינויים שהמכוניות עוברות על ידי בעליהן, תמיד נחמד לקבל מידי פעם ידיעה על גרסה חדשה שנמכרת.

בדף הנ”ל ישנם קישורים לרוב הדגמים המיוחדים שנמכרו במהלך השנים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.