האם הדור הבא של של המיאטה יכלול מנוע מוגדש?

האם הדור הבא של של המיאטה יכלול מנוע מוגדש?

לאחר שנחתם שיתוף פעולה בין מאזדה לבין טויוטה, מאזדה פרסמה ידיעה לגבי תוכניותיה לעתיד בכל הקשור ליחידות ההנעה החדשות שעתידות לבוא. מאזדה מספרת שתוכנית ה-“ZoomZoom” שהחלה עוד בשנת 2007 תמשיך עד לשנת 2030 והיא תכלול הצגת טכנולוגיות חדשות הקשורות ביחידות הנעה, שילדות ואביזרי בטיחות אקטיביים ופאסיביים, הכל תחת מטריית ה-SkyActiv שהחלה עוד בשנת 2012 כשהדור הראשון של הקרוסאובר המשפחתי, ה-CX5 הוצג.

מאזדה מתכננת להשיק בשנת 2019 דור חדש של מנועי SkyActiv שבו יהיה נתון יחס דחיסה גבוה יותר מנתוני יחסי הדחיסה בדור המנועים הנוכחי. הכיוון הוא ליצור מצב של הצתת דלק עצמית על ידי יצירת לחץ גבוה מאוד בחלל תא השרפה. מאזדה מכנה את הדור החדש של המנועים SkyActiv-X.

תכונות :

  • טכנולוגיה המשלבת עקרונות הצתת תערובת במנועי דיזל ובנזין
  • מנוע מוגדש על ידי סופרצ’ארגר לצורך הגדלת היעילות והקטנת גזים מזהמים
  • רצועות כוח “טובות” יותר מהקיימות

למעט שתי גרסאות מוגדשות של המיאטה (BBR, mazdaspeed) שנמכרו באופן רשמי דרך הדילרים, מאזדה לא יישמה באופן רחב יותר את טכנולוגיית ההגדשה ממניעי מסורת ופילוסופיה.

אז האם נראה מנועים מוגדשים בדור החדש של המיאטה או שמאזדה תשמור על המסורת ותמשיך עם המנוע האטמוספרי? נראה בהמשך.

 

שתףShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.