הכירו את האחות התאומה והצעירה של המיאטה, ה-124 ספיידר של פיאט

אפשר לומר מזל טוב !! פיאט חשפה אתמול בתערוכת לוס-אנג’לס שמתקיימת כל שנה את האחות התאומה של המאזדה מיאטה החדשה. אמנם, נחשפה בהפרש של שנה וקצת, אך הדמיון בין השניים עצום, יותר מידי עצום, ויש לה כבר כינוי, פיאטה (פיאט ומיאטה).

בשנת 2012 מאזדה ואלפא חתמו על הסכם שיתוף פעולה לתכנון מכונית רודסטר דו-מושבית קלת משקל. כשנתיים אחרי אלפא הודיעה שהיא לא ממשיכה בפרוייקט ופיאט שהיא חברת האם של אלפא, מצאה בנטישת הפרוייקט של אלפא הזדמנות נדירה להחיות מחדש את ה-124 ספיידר שיוצרה בשנות ה-60.

בואו נדבר קצת על העיצוב הכללי ועל מספרים. לעומת המיאטה, הפיאט נראית ארוכה יותר והמספרים מאמתים את ההרגשה. 5.5 אינטש או כמעט 14 מ”מ מבדילים בין האורך של המיאטה לבין הפיאט החדשה וזה מתבטא בעיקר בקצוות שהתארכו מעט. נפח תא המטען גדל לכמעט 140 ליטר לעומת 130 במיאטה ובסיס הגלגלים נשאר זהה בין שני הדגמים. מכסה המנוע הארוך מכיל שתי תפיחות מרכזיות  והתפיחות בכנפיים הקדמיות נראות פחות או יותר זהות לניפוחים שיש בכנפיי המיאטה.פנים הרכב מזכיר מאוד את פנים המיאטה. פיאט השתמשה בדש-בורד של המיאטה אך החליפה את ההגה, מושבים,דיפוני הדלתות, לוח המחוונים. בסה”כ היא מרגישה זהה לאחות המבוגרת שלה.

fiat124spider_6 2017-Fiat-124-Spider-interior1 2017-Fiat-124-Spider-interior2


מאזדה בחרה להשתמש בשני מנועים מהסדרה החדשה, ה-SkyActiv. שני המנועים בנפחים 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר מפיקים כ-133 כ”ס ו-160 כ”ס בהתאמה. פיאט בחרה להקטין את הנפח ל-1.4 בתוספת הגדשה המנוע מפיק כ-160 סוסים אך נתוני מומנט שונים (כ-25 קג”מ) ממנוע ה-2.0 ליטר של המיאטה. נתוני הביצועים מספרים על כ-6.6-6.9 שניות מ-0 ל-100 (בתיבה הידנית) וכל הכח הזה מורד לגלגלים בעזרת תיבת ההילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים עם יחסי תמסורת המותאמים למנוע המוגדש או לחילופין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת מספר הילוכים זהה אך עם שינוי בשליטת החלפת ההילוכים. הפיאט החדשה שוקלת מעט יותר ממשקל המיאטה ועם נתון של 1111 ק”ג היא מזכירה את יותר את משקל הדור השלישי של המיאטה. ממה שמסופר בעיתונות משקל המנוע המוגדש הוא מעט גבוה יותר ממשקל מנוע ה-2.0 ליטר של אחותה ויחס המשקל בין הסרנים הוא פחות טוב מהמיאטה, כ-54/46 לעומת 52/48 שבמיאטה. למרות שרוב חלקי המתלה זהים למתלה של המיאטה, פיאט שינתה את תותבי המתלים, הבולמים והקפיצים שונו על מנת לצמצם את זוויות הגלגול הגדולות שיש במיאטה.

fiat-124-back1 fiat124spider_3 fiat-124-back fiat124spider_1

בקיץ שנה הבאה הפיאט החדשה תימכר בשתי רמות אבזור Classico ו-Lusso כאשר המחיר הבסיסי מתחיל מ-26,500 דולר אמריקאי, דיי דומה למחיר המיאטה בארה”ב ונשאלת השאלה האם יבואן פיאט יפתיע אותנו עם המחיר של ה-124 החדשה?

ה-Classico תקבל :

חישוקי 16 אינטש, קבינה שחורה עם מערכת מולטימדיה בגודל 3 אינטש, תיבת הילוכים ידני, קורה A של השמשה הקדמית בצבע הרכב ואבזור בסיסי.

ה-Lusso תקבל :

חישוקי 17 אינטש, קבינה עם מושבים מחוממים ודיפוני דלתות מעור בשילוב שחור או צבע חול, מערכת מולטימדיה בעלת מסך 7 אינטש, קורה A בצבע כסף וסופיות אגזוז מכרום. פיאט מוסרת שגרסאת ה-lusso  תגיע עם תיבת אוטומטית ולא עם ידנית.

עכשיו נותר לחכות לשנה הבאה ולמבחנים ההשוואתיים שהולכים להיות מעניינים !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.