המטרה – מסע מיאטות באירופה

המטרה : מסע מיאטות ישראליות באירופה.

למה ? כי דבר כזה עושים פעם בחיים.

היגיון ? כנראה שאין.

עלויות ? גבוהות.

מתי ? בתקופת חגי תשרי ב-2014.

 

טוב, מספיק עם השאלות. בואו נעשה קצת סדר בדברים. לפני חמישה חודשים עלה לנו (לי ולנועם ווינד, עורך מדור הרכב של מגזין מאקו) רעיון לקחת את המיאטות שלנו למסע ארוך בין 5000 ק”מ באירופה בעקבות מסע בין 6 ימים שהוא ערך עם רכב פורשה גרמני כמעט באותו המסלול אך בזמן מצומצם הרבה יותר.

הרעיון מתגבש

המטלה הראשונה שעמדה לנגד עינינו, היא לבדוק עלויות שילוח של כלי הרכב מהארץ ליוון או לאיטליה. הומלצו לנו מספר חברות שמתעסקות עם שילוח סחורות ורכבים ואחת מהן למשל הייתה רוזנפלד שהציעה לנו לשלוח את המכוניות לאחד הנמלים ביוון עם אפשרות לינה בספינה בזמן ההפלגה לשם. התחלנו לחשוב על הכיוון ברצינות והתחלנו לבנות את תוואי המסלול. בהמשך ניסינו לקבל עוד מספר הצעות מחברות כמו אלאלוף ומנו ספנות. אלאלוף הציעו לנו לשלוח את המכוניות לאחד הנמלים באיטליה ומנו ספנות הציע או יוון או איטליה אך ההפלגה לאיטליה תדרוש החלפת ספינות ביוון, מה שסתם יכל לגרום לסיכון למכוניות, וגם מן הסתם, משך הפלגה ארוך יותר.

לאחר התלבטויות בקשר לתוואי המסלול, החלטנו ללכת עם חברת הספנות אלאלוף. שינינו את תוואי המסלול כך שנתחיל את המסע שלנו בנמל ראוונה שבצפון מזרח איטליה, נחצה את איטליה לרוחב ונעלה לכיוון פריז שבצרפת מהעיירה ניס שבדרום צרפת. מצרפת נמשיך לגרמניה, לשוויץ ובחזרה לאיטליה דרך הסטלביו פאסס המפורסם.

העלויות וההתלבטויות

אין ספק, לשלוח כלי רכב מהארץ לצורך מסע בין 20 יום הוא צעד לא כלכלי. מדובר כאן על סכום כולל (כולל את הטיול) שבין 30,000 ל-40,000 ש”ח, בהחלט סכומים לא מבוטלים שאפשר לנצלם באופן מועיל יותר. תמיד עלו בראשי ההתחבטויות האם לצאת, אם כדאי להשקיע סכומים כאלה, והאם בכלל לצאת כשהמצב באירופה הוא רע כלפי ישראל ותיירים ישראלים. אך תמיד עלתה הטענה שדבר כזה עושים פעם בחיים ואם לא עכשיו, אימתיי. כן, תמיד יכולנו לשכור מכוניות ואפילו מכוניות ספורט ולצאת ביותר זול מהעניין הזה, אך עצם העובדה שהמיאטה שלי, כן, שלי, זו שהשקעתי עליה הרבה זמן, תכבוש את כבישי אירופה, עוררה בי יותר מוטיבציה וחשק לבצע את המהלך הזה.

לינה,אוכל ואטרקציות

מן הסתם, לא נוכל לקבוע שבוע מראש לינה בבתי מלון למרות שהתוואי של המסלול כבר ידוע לנו. החלטנו לגשת לעניין ההזמנה החדרים באופן ספונטני. יום לפני או אפילו באותו היום אנחנו נזמין חדרים בערך באזור שבו נרצה להגיע. אוכל מן הסתם זה הדבר הפשוט יותר ועל האטרקציות אספר בהמשך הבלוג. אל תדאגו, יש אטרקציות מעניינות (-:

מתניעים את המהלך

אז לאורך כמעט כל 4 החודשים האחרונים אנחנו שבים ובודקים עם החברת ספנות, עושים חושבים, משנים פה קצת, שם קצת ובעיקר מעט חוששים מהיום שיגיע. התחלנו במהלך מאוד פשוט. החלטנו לתרגם את הרישיונות נהיגה (למרות שלא צריך כי הרישיון הישראלי החדש הוא בין לאומי, אבל בכל זאת) ואת רישיון הרכב בעלות של כ-31 ש”ח לשניהם דרך מ.מ.סי. לאחר שתרגמנו את הרישיונות החלטנו לבטח את המכוניות דרך חברת ARISA שנמצאת בלוקסמבורג. הביטוח נקרא Green Card והוא מכסה תביעות של צד ג’ ונזקים בנפש. העלות ל-29 יום היתה זולה, כ-105 יורו. שימו לב שהעלות היא 105 יורו נטו להם, אך בפועל זה יוצא קצת יותר בכלל העמלות שהבנק לוקח ועמלות SWIFT שגובות סכום לא מבוטל. חשוב שיגיע להם 105 יורו נטו.

בחודשיים האחרונים לפני המסע, החלטנו להכין את המכוניות. המכוניות עברו טיפולים מקיפים וניקיונות כדי שהאווירה ברכב תהא נעימה לאורך כל זמן המסע. היה חשוב לנו לתעד את המסע הארוך הזה בצילום ווידיאו וסטילס ולכן החלטנו לצייד את המכוניות באביזרי צילום כגון מצלמות אקסטרים ומצלמות דש-בורד. המכוניות צוידיו במטפים על כל צרה בדמות שריפות, ודאגנו להזמין תיקים שמתאימים במידות לתא המטען הפצפון של המיאטה.

בפוסט הבא תוכלו לקרוא על תהליך מסירת המכוניות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.