ה-Speedster וה-Spyder נחשפו

תערוכת SEMA המתקיימת כל שנה בלאס-ווגאס היא תערוכה שבה מציגים אביזרים ושיפורים על ידי חברות ויצרני רכב. כבר מספר שנים מאזדה מציגה שם דגמי קונספט מאובזרים המבוססים על הדגמים הרגילים שמוצעים ללקוחות. התערוכה עצמה היא חגיגה לאוהבי השיפורים והאביזרים וליצרניי בוטיק של כלי רכב.

בתערוכה הנוכחית מאזדה לקחה את המיאטה החדשה קצת יותר רחוק. כמחווה לדגמי הרודסטר משנות ה-50, מאזדה הציגה שני דגמים אשר משקלם קל יותר ממשקל הרכב הבסיסי שנמכר בסוכנויות, והם מעוצבים באופן שונה אחד מהשני.

דגם ה-Spyder נצבע בצבע אפור חדש (Mercury Silver) ובשילוב גג בד חום בתצורת ביקיני אשר פתוח לאוויר. הדגם צויד באביזרים אווירודינמים מקרבון ואפילו הפגוש הקדמי שונה לטובת התקנת פנסי ערפל יחודיים. לא בוצע שום שינוי ביחידת ההנעה הרגילה (מנוע 2.0 ליטר ובתיבת ההילוכים) אך חישוקי הרכב המושחמים שהולבשו הם מדגם Advan Racing RS II  בקוטר 17 אינטש על רוחב 8 אינטש ממותג יוקהמה בשילוב צמיגי יוקהמה מדגם ADVAN A048 במידה 225/45/17. בלמי ה-Brembo שהותקנו בגלגלים הקדמיים הושאלו מדגם ה-Club שנמכר באופן סדיר. על מנת לשחק עם הגובה והקשיחות של רכיבי המתלה, מאזדה התקינה ב-Spyder קויילאוברים. כל החבילה הנוכחית שוקלת כ-1043 ק”ג, בערך 22 ק”ג פחות מדגם הבסיס.


‘רוח בפנים’, זה הרעיון מאחורי ה-SpeedSter שהוצגה. דגם זה נצבע בצבע כחול מיוחד (Blue Ether) והוא מזכיר את דגמי הרודסטר שנמכרו במאה הקודמת והיו ללא שמשה קדמית מלאה אלא עם חלון זעיר ובמקום הגג בד הורכב טנו כחול. חישוקי הרכב בקוטר 16 אינטש על 8 אינטש נבנו במיוחד לדגם והם נועלים צמיגי קומהו מדגם Ecsta V710 במידה 225/50/16. גם ה-SpeedSter שאלה מדגם ה-Club את בלמי ה-Brembo והם הורכבו רק בגלגלים הקדמיים. גם כאן מאזדה ציידה את הדגם במתלי קויילאובר אך הפעם ממותג   K&W. דגם זה שוקל אפילו פחות מדגם ה-Spyder בגלל החישוקים היחודיים, העדר השמשה הקדמית וגם בגלל מסגרת הגג ביקיני שקיים ב-Spyder והוא שוקל כ-943 ק”ג בלבד.

_JLW8427hires
_JLW8494hires

הדורות הקודמים של המיאטה גם כן קיבלו בעבר גרסאות דומות, למשל, דגם ה-M-SpeedSter וה-MonoPosto שבדור השני.

monoposto
m-speedster

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.