זהו? רק הגיעה וכבר הלכה?

שמועות ברשת וציטוטים מבכירים בפיאט מציינים כי פיאט אינה רואה עתיד ל-124 ספיידר שלה, המבוססת על המאזדה מיאטה מהדור הרביעי.

ה-124 ספיידר ובהמשך גם גרסאת ביצועים (אבארט’) נולד בשיתוף פעולה של פיאט עם מאזדה לייצור מכונית רודסטר לשתי היצרניות כאשר מאזדה ממשיכה עם המיאטה, ופיאט מחזירה את הרודסטר הישנה. שיתוף הפעולה נולד בהתחלה עם מותג אלפא רומיאו ומאזדה, אך בכירים באלפא הצהירות ששיתוף הפעולה אינו יכול להמשיך אם המכונית האיטלקית שלהם לא תייוצר באיטליה, סוג של פגיעה בכבוד. לכן, על מנת מלהתחמק מסיבוכים משפטיים, פיאט, הלא היא הבעלים של אלפא, החליפה אותה בכסא והמשיכה בשיתוף הפעולה עם היצרנית היפנית.

עתה, לאחר מספר שנים שבהן שתי המכוניות מיוצרות במפעל מאזדה ביפן, פיאט ככל הנראה לא תמשיך עם ייצור ה-124 ודגמיה, אלא תפסיק אותו לחלוטין עקב מספר מכירות נמוך מהמצופה. לארץ המיאטה מהדור הרביעי וגם ה-124 הגיעו כאשר ה-124 הגיעה כשנה אחריי המיאטה וכשהיא מתומחרת בכ-60-70 ₪ יותר מהמיאטה. נתוני המכירות הצביעו באופן ברור שהמיאטה מנצחת והפיאט נשארת הרחק מאחור.

אני מאמין שבשנה הבאה או באחריה נשמע על דור חמישי למיאטה, ואם משהו לא ישתנה עם מותג פיאט, המיאטה תמשיך להיות הרודסטר האיכותית והמהנה לנהיגה במחיר שווה לכל נפש, רק לא בארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.