לייבא מיאטה מהדור הראשון? כן.

מדינת ישראל מאפשרת לייבא רכב ממדינה אחרת, על כך נאמר תודה. האפשרויות שיש הן רכב חדש או משומש שגילו מתחת לשנתיים ורכב שגילו מעל ל-30 שנה שנכנס לקטגוריית אספנות. המיאטה שלנו כבר בת 30 וארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות שבה שווקה המיאטה בכמויות גדולות במיוחד, מאפשרת לנו לרכוש ממנה אקזמפלרים שווים במיוחד ובמחירים טובים. המיאטה מהדור הראשון נמכרה בארץ במספרים נמוכים במיוחד, כ-87 יחידות עלו על כבישי הארץ בשלוש שנים בלבד (הייבוא החל ב-95, הופסק ב-96 וחודש ב-97 והיא נמכרה גם בשנת מודל 98). במקביל הגיעו לארץ גם מספר מכוניות בייבוא אישי אך הן לא היו במספרים גבוהים.

איזה דגמים ניתן לייבא?

נכון להיום ניתן להכניס לארץ את דגמי 1990 ובקרוב את 1991, שניהם בעלי מנוע 1600 סמ”ק. דגמי 1990 הם הדגמים הסטנדרטים אך בדגמי 1991 כבר נפתחת לנו אפשרות לייבוא מהדורה מיוחדת של המיאטה, ה-Special Edition בעלת המרכב בצבע ירוק BRG (British Racing Green) ופנים בצבע חום. מהדורה מיוחדת זו לא הוגבלה בכמות היחידות ולכן ניתן למצוא ממנה לא מעט.

היכן ניתן למצוא דגמי מיאטה למכירה?

דגמי מיאטה שונים ניתן למצוא בלוחות היד-2 של ארה”ב כגון קרייגליסט,CARFAX, CARGURUS וכמובן פלטפורמות מסחר כגון EBAY ועוד.

כמה זה עולה לנו?

טוב, אז אולי מצאתם מכונית במצב מצוין שתעלה הרבה פחות מהמחיר המבוקש בארץ על מיאטה חבוטה, אבל אל תשכחו שעל עלויות המכירה מתווספות עלויות לא נמוכות כגון עלויות ייבוא, אגרות, שילוח, רישוי בארץ, מיסוי ועוד. קחו למשל דוגמא, על מיאטה שנמכרת ב-8000 דולר, יתווספו עלויות שיביאו את המחיר העלות הסופי ל-75,000-80,000 ₪. זהו סכום לא נמוך כדי להעלות מיאטה על כבישי הארץ ולכן, צריכים לתכנן מראש את התקציב ואת הקנייה.

ייבוא לבד או באמצעות חברה?

תהליך ייבוא האישי יכול להיות כאב ראש לא קטן עבור המייבא העצמאי. זה מתחיל במשא ומתן עם המוכר, העברת הכסף, ארגון משלוח הרכב, המצאת CLEAN TITLE שמעיד על מצבו התקין של הרכב, ביטוח, תשלומים, הסעת הרכב לנמל הייצוא, שחרור הרכב מנמל בארץ, עוד תשלומים, בקיצור, סלט אחד גדול. מנגד, ישנן חברות אשר מתמחות בייבוא כאשר המשימה העיקרית שלכם כרוכשים, היא להראות להם מה אתם רוצים לקנות, להעביר להם כספים ולהגיע לנמל לשחרר את הרכב. כמובן שעלות הקנייה דרך חברה תהיה מעט יותר יקרה, אך למי שלא רוצה כאבי ראש ודאגות מיותרות, זה אולי ישתלם לו.

ברכות, המכונית בארץ וממתינה לכם בנמל, מה עכשיו?

על מנת שהיא תוכל לנוע בכבישי המדינה, היא חייבת רישוי וטסט, אבל קודם צריך לשלם את שאר התשלומים (מיסוי ושחרור הרכב מהנמל) ולהפיק רישומון (פרטי המסמכים הנדרשים ניתן למצוא כאן).

הגיע זמן טיפול, מה עושים?

כאמור, המיאטה שתייבאו היא בעלת מנוע בנפח 1600 סמ”ק, מנוע שלא הגיע לארץ בייבוא סדיר אך לשמחתכם, המנוע הזה חולק המון מכלולים עם דגמי מאזדה אחרים כגון ה-323 הישנה. גם אם חסר משהו בארץ, תמיד ניתן להזמין מחו”ל כי שוק החלפים שם ממשיך לבעוט ולפרוח. אין מוסך שלא ידע להתמודד על מורכבות מכאנית פשוטה ולכן אל חשש, כמעט בכל מקום תוכלו לטפל במכונית. אם חשקה נפשכם בלבצע את הטיפולים לבד, זו אינה המלצה, אבל פשטות המכונית מאפשרת לבצע טיפולים פשוטים בעצמכם.

חברות במועדון

ייבאתם מיאטה? אתם לא לבד. קיימת קבוצה אחת סגורה שמאגדת את רוב בעלי המיאטות מהדור הראשון. על מנת להצטרף לקבוצה, צרו קשר עימי ולאחר שתוכיחו שהינכם בעלי מיאטה מהדור הראשון, תורשו להצטרף לקבוצה וליהנות מטיולים ומפגשים שאנו עושים ובכלל, מאנשים טובים.

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

טלפון ליצירת קשר:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.