ללא גג נפתח – סקירת דגמי הקופה – חלק ב’

ללא גג נפתח – סקירת דגמי הקופה – חלק ב’

לאחר שמאזדה השתעשעה עם דגמי הקופה בדור הראשון, היא החליטה להישמע לקולות שמגיעים מכיוון מעריצי הדגם להביא את מרכבי הקופה לייצור. המכירה החלה בשנת 2003 ולצערם של מעריצי המכונית ברחבי העולם, גרסאות הקופה שמאזדה מכרה נמכרו רק בשוק היפני. למרות המגבלה, מעריצי הדגם שחשקו בדגמי הקופה הצליחו לייבא גרסאות בודדות למדינותיהם. חלק מדגמי הקופה שמאזדה מכרה בשוק היפני היו מוגבלים בייצור ועיצובם השתנה בין הגרסאות. למרות שהמכונית המשיכה להקרא ביפן כ-Roadster, היא בעצם כבר לא הייתה באמת רודסטר במלוא מובן ההגדרה. תוספת הגג הקשיח הוסיפה למשקל הכללי כ-10 ק”ג והיא חיזקה משמעותית את המרכב ובכך היא תרמה להתנהגות, אך היא גם פגעה במעט בביצועים בקו ישר. הקופה נמכרה עם שני נפחי מנועים, 1.6 (123 כ”ס) עם תיבת הילוכים ידנית בעלה 5 הילוכים ומנוע 1.8 ליטר (158 כ”ס) עם תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים או תיבת אוטומטית (בתיבה האוטומטית ההספק נמוך והוא כ- 152 כ”ס) שהוצעה כאופציה כאשר 4 גרסאות שונות הוצעו אך 3 מתוכם בעלי עיצוב שונה.

  • * דגם בסיס (מנוע 1.6 ליטר, 123 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים, מתבסס על ה-SP1600)
  • * Type S (מנוע 1.8 ליטר, 158 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים,  מתבסס על ה-1800RS)
  • * Type E (מנוע 1.8 ליטר, 158 כ”ס בגיר ידני 6 הילוכים וכ-152 כ”ס בגיר אוטומט, מוגבלת בייצור ומתבססת על ה-1800VS קומבינציה B)
  • * Type A (מנוע 1.8 ליטר, 158 כ”ס ותיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים, מוגבלת בייצור ומתבססת על ה-1800RS)

 

אבל לפני הכל, איך אפשר בלי סקירת דגמי קונספט נוספים שקדמו לדגמים בייצור הסדרתי.


 RS Coupe – תערוכת טוקיו 2002

בתערוכת הרכב בטוקיו שהתקיימה בשנת 2002, מאזדה הציגה את ה-RS Coupe, מעין קדימון לדגם הקופה שעתיד לצאת. למעשה המכונית שהוצגה הייתה הבסיס לדגם ה-Type E שהחל להמכר שנה אחרי. המכונית שהוצגה נצבעה בצבע תכלת יחד עם חישוקים גדולים וייחודים באותו הגוון. מאזדה ציידה את יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות במסגרות שצבען תואם לצבע המרכב. הפגוש הקדמי עוצב מחדש ואכלס שלושה פתחי קירור למצנן המנוע ויחד עם יחידות תאורה התקבל מראה יחודי ומעניין. פנסי האיתות ויחידות התאורה בפגושים הוחלפו לשקופים ופנים הרכב לבש גוונים בהירים יחד עם הגה, ידית הילוכים וידית בלם מעץ ממותג נארדי (Nardi) הידוע. פנים הרכב צויד גם בנגיעות אלומיניום בפתחי אוורור, ידיות בדלתות, טבעות בלוח שעונים ובדוושות נהג.

2002 RS Coupe
2002 RS Coupe 2002 RS Coupe

תערוכת טוקיו 2003

רגע לפני שמכירת דגמי הקופה התחילה, מאזדה נתנה לקהל המעריצים עוד הזדמנות להתלהב ממרכב הקופה שעתיד היה להגיע. בתערוכת טוקיו שהתקיימה בינואר 2003, מאזדה הציגה מספר דגמי קופה שונים. דגם ה-Type E, Type A שהופיע לראשונה וגרסת קופה לגרסת המסלול NR-A Coupe.

דגם ה-Type A שהופיע לראשונה צויד באביזרים מחטיבת הספורט של היצרן, ה-MAZDASPEED, שכללו מערכות יניקה ופליטה משופרות. כנפי הגלגלים קיבלו תפיחות וחישוקי כרום ייחודים מוגדלים הורכבו, יחידות התאורה קיבלו מסגרות תואמות בצבע הרכב ובודי-קיט הכולל חצאיות היקפיות יחד עם ספויילר אחורי הותקן ברכב. סלון הרכב נשאר דיי סטנדרטי.

2003-tokyo-RS Coupe A-type

דגם ה-Type E שהוצג בתערוכה הקודמת היה בצבע תכלת,הוצג הפעם בצבע וורוד עם חישוקים מוזהבים. למעט הצבע שהשתנה, ופנסי האיתות בפגושים לא בוצע שום שינוי בדגם הקונספט. לא ברור אם הדגם החליף צבע או שמאזדה הציגה דגם נוסף.

2003-tokyo-RS Coupe E-type

דגם ה-NR-A Coupe שמיועד לכביש ולנהיגת מסלול.

2003-tokyo-RS Coupe NR-A


דגם בסיס ו-Type S

דגם הבסיס (מנוע 1.6) ודגם ה-Type S חלקו את אותו עיצוב ולמעשה הם היו הכי זהים לדגמים עם הגג הנפתח. המכונית הוצעה בשלושה צבעים, כסף (Sunlight Silver Metallic) אדום (Classic Red) ולבן (Pure White) ושני הדגמים לא הוגבלו ביחידות אך מספרי המכירות מדברים על 53 יחידות לדגם הבסיס וכ-63 יחידות ל-Type S. ההבדל בתוספות בין הדגמים הוא שה-Type S קיבלה בולמי בילשטיין, תיבת הילוכים ידנית ומוט מייצב עליון.

2003 Type S 2003 Type S

  Type E

לאחר שני דגמי קונספט שקדמו לדגם שעתיד היה להימכר, מאזדה הציגה את הגרסה הסופית ל-Type E. הכיוון של מאזדה בדגם זה היה יותר יוקרה ופחות ביצועים, לכן כאופציה הוצעה גם תיבת הילוכים אוטומטית. המכונית הוגבלה לכ-150 יחידות אך המספרים מספרים על כ-23 יחידות בלבד,דבר שכיום הופך אותה למאוד נדירה ביפן. שני צבעי מרכב הוצעו, אדום (Velocity Red) וצהוב (Lightning Yellow). למעט גלגלים שהוחלפו, המכונית נשארה דיי זהה לדגמי הקונספט.

Roadster Coupe 'Type E' (3)
Roadster Coupe 'Type E' (1) Roadster Coupe 'Type E' (2)

Type A

דגם הקופה היקר מבין 4 הגרסאות היה ה-Type A. למעשה המכונית דמתה לדגמי הקונספט שהוצגו קודם לכן למעט החישוקים שהוחלפו לחישוקים הסטנדרטיים. המנוע שהניע את המכונית היה בנפח 1.8 ליטר (158 כ”ס) כאשר משודכת לו תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים. תיבת הילוכים אוטומטית לא הוצעה בדגם זה. המכונית הוגבלה לכ-200 יחידות אך בפועל נמכרו רק 40 יחידות והיא הוצעה באדום (Velocity Red) או צהוב (Lightning Yellow).

Roadster Coupe 'Type A' (2)

בקרוב חלק ג’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.