מאזדה מחזירה את מותג ה-EUNOS, אבל רק למהדורה מוגבלת ובצרפת בלבד

קצת היסטוריה. בשנות ה-90 היו למאזדה מספר מותגי בית שבאמצעותם היא שיווקה את רכבם ביפן. כל מותג למעשה התמחה בדגמים מסוימים של היצרן והשביח אותם בדמות אבזור מיוחד ולרוב גם בצד המכאני. כדי לגרום לקהל להתלהב מחדש, מאזדה שחררה לשוק באמצעות אותם מותגים מהדורות אבזור מיוחדות ומוגבלות בכמות היחידות בשביל שהלקוח ירוץ לסוכנויות וימהר לשים את כספו לפני שיגמר.

 

EUNOS, הייתה בין המותגים שלקחו את דגמי הרודסטר (ה-MX5/מיאטה), דגם ה-MX3 הלנטיס, COSMO ואפילו תחת המותג נמכרו גם דגמי סיטרואן (סקסו, AX,BX ועוד). בשנת 96 המותג התמזג עם המותג המקביל שמכר דגמים יקרים יותר של מאזדה כגון ה-RX7, ה-626 ואפילו MPV והוא  ɛ̃fini (איפיני). גם מותג זה מכר לסיטרואן מכוניות בשוק היפני וניתן למצוא ברשימה את הקסנטיה ואת ה-XM המפוארת.

 

במשבר הכלכלי שפקד את יפן באמצע שנות ה-90 מאזדה החלה להתייעל והחליטה לצמצם את כמות המותגים.

עתה, כמחווה למותג ה-EUNOS שכבר לא קיים, מאזדה בצרפת ייצרה מהדורה מוגבלת ומיוחדת לדור הרביעי של המיאטה שמאוד מזכירה את דגם ה-S-SLIMITED שנמכר בשנת  1993 בשוק היפני ואת ה-LE (Limited Edition) שנמכר בשוק האמריקאי והקנדי. למהדורה המיוחדת קוראים EUNOS EDITION.

דגם ה-S-LIMITED של שנות ה-90 כלל בעיקר מרכב בצבע שחור, פנים בצבע אדום וחישוקי BBS זהובים במידה 15 אינטש המונעים על ידי סרן מוגבל החלקה. בדגם ה-2020, הקונפיגורציה נותרה זהה, מרכב בצבע שחור (צבע Jet black Mica), פנים אדום וחישוקי 16 אינטש קלים כאשר כל זה מגיע בגרסא של ה1.5 ליטר בלבד ולא בגרסא החזקה של ה-2.0 ליטר. כמות היחידות מוגבלת לכ-110 יחידות וכולי תקווה שמאזדה תמשיך עם המסורת ותוציא בעתיד עוד מהדורות אבזור מיוחדות.

Post navigation

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.