מאיטליה לשוויץ ובחזרה + סיכום שבועיים

לצערי לא היה לנו חיבור אינטרנט ביומיים האחרונים, אז אני מעדכן עכשיו.

יצאנו מהעיירה ליבגנו באיטליה לכיוון מעבר ההרים שבסופם אנחנו יוצאים בשוויץ. להפתעתנו, באותה עיירה הדלק היה סופר זול, כ-1.12 יורו לכל ליטר וככה היה בכל התחנות באזור. תדלקנו במחיר של לפני תחילת שנת 2000. עברנו במעבר הרים סאן ברנדינו ועלינו שוב לגובה רב, כ-2066 מטר מעל פני הים. מזג האוויר היה ערפילי וירד מעט גשם. כמובן שהקור העז לא נעדר וכולנו היינו קפואים בהרים. מזל שהיה חימום במכוניות. תפסנו איזו פורשה 911 טורבו משנות ה-80 לצילום והתחלנו לרדת לכיוון דאבוס שבשוויץ.

העיירה ליויגנו
הר ליד העיירה
ליד האגם
סכר

לאחר ביקור קצרצר בעיירה דאבוס המשכנו לכיוון המלון בכפר רקינגן גלורינגן. הכפר היה כל-כך יפה עם בתים מעץ חום עם ריח מיוחד של עץ. מיד התארגנו לרדת לאכול במסעדה בכביש הראשי ולצערנו דיי התאכזבנו ממה שהזמנו (מרק תפוח אדמה ומרק דלעת, וכדי לא לצאת רעבים הזמנו גם אורז) וסיימנו את הלילה במלון כשאנחנו מזמינים מלון חדש ללילה הבא.

in swits san_berndino san_berndino1 with porsche

ברכבת משוויץ לאיטליה.

החלטנו לעשות למכוניות ולנו אטרקציה קטנה ונסענו למסוף הרכבת הקרוב. העמסנו את המכוניות על הרכבת והתחלנו בנסיעה לכיוון איטליה כאשר 99 אחוז מהנסיעה היה בתוך מנהרה במהירות של 70-90 קמ”ש. זו הייתה חוויה מהנה מאוד והעלות הייתה יחסית זולה.

מיאטות על הרכבת

באיטליה נחתנו בסוף במלון אלברגו איטליה כדי ללון לילה ואז להמשיך לכיוון ונציה ומשם לנמל ראוונה כדי להעמיס את המכוניות. למרות שהחדר היה זול (כ-150 ₪ לחדר), דיי התאכזבנו ממנו כי היה לא נעים לגלות שקיבלנו חדר של נכים, עם סדינים לא נקיים כל-כך ומיזוג שלא עובד. אבל לא נורא, העברנו את הלילה.

אתמול היא הייתה על הרכבת, היום היא על גרר

על הגרר

כמה ק”מ לאחר היציאה מהמלון, פתאום אני מרגיש את הדוושת קלאץ רכה מידי עד למצב שהיא כלל לא מפרידה. אני אומר בקשר לנועם שהלך הקלאץ והוא ממשיך עוד כמה דקות קדימה ומנסה למצוא מוסך. אחרי 10 דקות בערך הוא חוזר עם תשובה שלילית ואז מירי אומרת לו שהיה מוסך בדרך שבאנו ממנה. נועם ואודליה נוסעים בחזרה ומתעכבים כ-40 דקות. אני בינתיים מנסה לחפש עזרה/מקום שאליו אוכל לגרור את הרכב אך ללא הצלחה. בינתיים שאני בדרכי חזרה לרכב, אני פתאום רואה גרר ואת המיאטה של נועם ואודליה מתקדמים לעבר רכבנו. נועם ואודליה הפתיעו אותנו בענק, ומיד העמסנו את הרכב על הגרר ומשם למוסך הקרוב. אחרי אבחון (שאני מקווה שהוא נכון), גילינו ששתי המשאבות ההידראוליות של המצמד ככל הנראה הלכו לעולמן ורק מחר הרכב יתוקן. כולי תקווה שמחר נוציא את הרכב אחרת כל התוכנית תידפק ובמקום שניסע לנמל ראוונה, נצטרך להגיע לנמל סולרנו שהוא בדרום מערב איטליה, עוד חתיכת נסיעה.

במוסך

בינתיים אנחנו במלון Blue Relias שנמצא על אותו רחוב של המוסך והמלון הזה פי כמה טוב יותר ומפנק יותר אבל במחיר של 330 ₪ ללילה.

סיכום קליל

עד היום נסענו כ-3900 ק”מ מתחילת המסע. ממוצע ללילה לחדר אחד כיום נמצא באזור ה-280 ₪. המסע עצמו מעניין מאוד אך לעיתים קצת מתיש כי היו ימים שנהגנו המון, כ-300-400 ק”מ ביום. עלות כבישי האגרות הסופית המשוערת תהיה בסביבות ה-1000 ₪ (אנו מאמינים שפחות) ובקשר לתדלוקים, כבר איבדנו את המספר (אבל לא יותר מ-10 תדלוקים אנחנו מאמינים). אוכל בממוצע ליום עולה לנו כ-35 יורו לזוג ביום ולעיתים אנו קונים בסופרים הקרובים חטיפים ופירות שיהיו בנסיעה. פספסנו את הנורברגרינג כי היה ערפל כבד, אבל במעברי ההרים בגבהים שמעולם לא חשבתי שהמיאטות יהיו, היה מאוד כיף. חוץ מהאוטוסטרדות כבישי הנהיגה היו מהנים וסלולים היטב. אהבתי לנהוג בין הכפרים בכל מדינה כי אלו האזורים שאני אוהב בעיקר.

עדכונים בהמשך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.