מה כדאי לקנות ? NA, NB,NC  או בכלל ND – פרק שני

זהו, אתם נעולים שאתם מעוניינים במיאטה והחלטתם לא ללכת על הדור הראשון כי בא לכם להשאיר את המיאטה בבית ולהוציא אותה לסיבוב מבלי לחשוש מתקלות אקראיות (שלא תבינו לא נכון, הדור הראשון אמין ביותר אך עדיין, מכונית שנמצאת כבר מעל 20 שנה על הכביש מתחיה לאותת עייפות והיא דורשת התעסקות תמידית). אז מה רוכשים? NB או NC והאם בכלל כדאי לרכוש את ה-ND החדשה?

ה-NB הגיעה אלינו רק בשנת 2003, כ-4 שנים לאחר שהחלה להמכר במדינות שונות. היבואן מכר בין 2003 ל-2005 מעל 200 יחידות (את המספר המדויק אינני זוכר, אבל הכמות היא מזערית ביחס למדינות אחרות והוא פחות מ-300 יחידות) וחלק מהגרסאות שהגיעו לארץ היו עם תיבות הילוכים אוטומטיות. אוטומטיות? למה? כן. היו גם כאלה שרצו לשייט בכביש ולהנות עדיין ממה שהמיאטה הציעה. הגרסאות האוטומטיות היו חלשות מהגרסאות הידניות והסרן האחורי ששודך לגל ההינע היה פתוח ולא מוגבל החלקה כמו בגרסאות הידניות.

black-miata-nb

ה-NB היא אבולוציה של ה-NA. הבסיס גלגלים זהה, המרכב דיי דומה למעט ניפוחים פה ושם, אפילו מנגנון הגג זהה אך עם יתרון קל במשקל לטובת הדור השני. השילדה חוזקה מעט והמתלים כוילו לטובת נהיגה ספורטיבית. מבחינה מכאנית המנוע מפיק יותר סוסים מהדור הראשון ורוכשי הגרסא עם התיבה הידנית קיבלו תוספת של הילוך שיוט בדמות הילוך שישי. היום ניתן לרכוש את ה-NB במחירים שמתחילים מ-35,000 לדגמי 2003 וצפונה כשמדובר במודלים חדישים יותר ואם מצאתם אקזמפלר מיוחד ושמור, סביר להניח שתאלצו להיפרד מעוד כמה אלפים.

למי ה-NB מתאימה?

אם חשקה נפשכם לשייט בכיף ולהנות ממה שהמיאטה מציעה מבלי להתעסק יותר מידי עם המוט האמצעי, לכו על הגרסא האוטומטית. כבעל לשעבר של מיאטה אוטומטית במקביל לכסופה שלי מהדור הראשון, אני יכול להעיד שנהניתי מאוד לקחת אותה לנסיעות מחוץ לעיר כי היא הייתה נוחה, מודרנית וזריזה. אך אם אתם מחפשים קצת יותר אקשן ודרמה בנהיגה, הגרסא הידנית תתאים לכם יותר כי היא חזקה ומהנה יותר לנהיגה.

על NC ו-ND נדבר בפרק הבא

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.