מזל טוב למאזדה מיאטה החוגגת 30 שנה

היום, בדיוק לפני 30 שנה, מאזדה חשפה את המיאטה לראשונה בתערוכת הרכב בשיקגו אשר התקיימה ב-1989. הרעיון התחיל 10 שנים קודם כאשר עיתונאי רכב בשם בוב הול נשאל על ידי מאזדה איזה רכב לפי דעתו חסר באותה התקופה ובוב הול צייר להם מכונית פתוחה עם שני מושבים, דבר שהיה חסר באותה תקופה כי מכוניות מדגם רודסטר גססו.

הרעיון התקבל, רקם גידים והפרויקט התחיל. 10 שנים קשות עברו על הפרויקט עד לחשיפה באותה תערוכה. התקציב היה זעום, אך המטרה הייתה ברורה. לייצר מכונית רודסטר, דו מושבית קלת משקל. 3 הצעות הוצעו על ידי מרכזי הפיתוח ותאמינו או לא, היה סיכוי גבוה שהמכונית תקבל הנעה קדמית. לשמחתנו, ההצעה האמריקאית זכתה והמיאטה זכתה לתצורת הנעה אחורית, עם מנוע קדמי. באותה תערוכת רכב מאזדה הציגה מספר דגמים ואפילו את ה-Club Racer, מכונית שהיא נראית אחרת ומשופרת מעט. למעשה מכונית זו פתחה למיאטה את שוק השיפורים שאותו אנו מכירים היום.

30 שנה אחרי, המיאטה או ה-MX5 כפי שאנו מכירים אותה בארץ, עברה לא מעט. כל דור קיבל מהדורות אבזור מיוחדות ומוגבלות בכמות, מתיחות פנים, לא מעט פרסים ואפילו גרסאות אשר מציינות נקודות ציון בייצור. מסע ארוך עבר על המיאטה ומסע ארוך עוד מחכה לה, לפחות לפי אמונתי.

מסורת לא הורסים ולכן מאזדה כהרגלה תמיד ציינה מאורעות מיוחדים כגון זה עם חשיפת מהדורות אבזור מיוחדות שלרוב הן גם מוגבלות בכמות היחידות שלהן. מאזדה עשתה זאת כשהמיאטה הגיעה לנקודת ציון של 10 שנות ייצור, היא עשתה זאת כשהיא הגיעה ל-20 שנות ייצור וגם 25 שנות ייצור וגם כשהמכונית הגיעה לכמיליון יחידות, שם היה באמת ארוע מיוחד שבוא היא עשתה למכונית המיליון מסע מסביב לעולם והיא אפשרה לחובבי הדגם והמותג לחתום עליה.

לציון ארוע ה-30 שנה, מאזדה משחררת כהרגלה מהדורת אבזור חדשה ומוגבלת בייצור. את חשיפת המהדורה מאזדה עשתה זאת בשידור ישיר מהתערוכה עצמה כשהיא הזמינה נציגים ממספר מועדונים, עיתונאים ועוד אנשי מקצוע שקשורים באופן ישיר לייצור המיאטה. בוב הול וטום מטאנו, המייסדים של המיאטה היו גם כן בארוע. כ-3000 יחידות בלבד משוחררות ברחבי העולם כאשר 500 מתוכן מיועדות לארה”ב. אגב, אם תהיתם אם נשארו יחידות כאלה לקנייה (לא שיכולנו לרכוש כמובן בארץ), אז תדעו שתוך 4 שעות כל היחידות הוזמנו בהזמנה מוקדמת. אז המהדורה המיוחדת מקבלת את הצבע הכתום. צבע כתום עז שאולי לא כולם אוהבים, אבל הוא בהחלט מתלבש על הדור הרביעי יפה. מאזדה הציגה גם את ה-RF וגם את גרסת הגג הרך בצבע הזה עם בלמי ברמבו באותו הצבע וגם חלקי פנים. ה-ND או הדור הרביעי של המיאטה קיבלה גם חישוקי אלומיניום שנוצרו בשיתוף פעולה עם מותג Rays  היפני, מושבי Recaro ובולמים ממותג בילשטיין. כמובן שאחד מסימני הזיהוי הוא תג אשר מודבק על המרכב והוא מציין את מספר היחידה מבין ה-3000.

ומה לגבי הדור החמישי של המיאטה?

מאזדה לא תזנח את הרעיון לייצור דור חמישי למכונית המוצלחת הזו. הדור החמישי כנראה ייחשף בשנה-שנתיים הקרובות עם טכנולוגיות חדשות שנמצאות בפיתוח בעת הזו. האם נראה בדור החמישי מיאטה עם הנעה חשמלית? מאזדה ממשיכה לשפר את מנוע הבנזין ולייעל אותו כל הזמן. לא מזמן הוצג ה-SkyActiv-X שהוא מנוע שעקרון הפעולה שלו משלב עקרון פעולה של מנוע בנזין ודיזל ובכל הוא מייעל את שריפת התערובת טוב יותר יותר ממנוע בנזין או דיזל מסורתיים. יכול להיות שבדור השישי או השביעי אם יהיו, כבר נראה יחידות הנעה חשמליות, אבל הדרך לשם עוד ארוכה. עד אז, בואו נהנה ממש שיש, נמשיך לתחזק ולנהוג מהמכוניות הנפלאות האלה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.