סיכום

זהו, אנחנו בבית כבר משלשום, המכוניות על הספינה ואמורות להגיע לארץ בשישי הבא.

לסיכום
המסע היה מסע מעניין, מאתגר, ומלא חוויות. לא הכל היה מושלם, אך הדברים החיובים שספגנו במסע התעלו על הדברים השליליים שקרו. החלק של שילוח המכוניות במסע הוא לא זול אך הוא שווה את זה. לצורך העניין, אם היינו שוכרים רכב היינו יוצאים בעלות של כ-6000-7000 ואולי קצת יותר. הפרש דיי זניח לעומת השילוח של המכוניות שלנו שעלה כ-11,000 ש”ח הלוך ושוב כולל המיסים והעמלות.

לנהוג עם המיאטה במעברי הרים זו חוויה ואתה לומד להעריך את המכונית הקטנטנה. היא המכונית המושלמת לכבישים האלה. להיות בהרי האלפים בגובה של 2700 מטר ולהרגיש את האוויר הקר והצלול הזה תוך כדי צפייה בנופים גרם לי להעריך את העוצמה של ההרים ופרט את הכדור המדהים בו אנחנו חיים. לצלם את המכוניות בפריז ובעוד מקומות ולגרום לאנשים לבהות ולא להאמין ששתי מכוניות ספורט בעלות לוחיות רישוי ישראליות נמצאות על אדמת אירופה, זו הייתה אחת החוויות שנצרבו בנו.

תהליך שילוח המכוניות הוא למעשה תהליך סופר פשוט.

הדברים הראשונים שדאגנו ואת זה ניתן לעשות בלי קשר לבחירה של הסוכן ספנות, הוא לתרגם בממסי את הרישיון של הרכב, ורצוי גם את הרישיון שלך. העלות של 31 ש”ח אפסית. לאחר שעשית את זה ואתה סגור שאתה הולך לשלוח את המכוניות, עושים ביטוח שנקרא Green Card שמאפשר לנהוג באירופה ומכסה פגיעות בנפגש וברכוש. העלות הייתה כ-109 יורו ל-29 ימים.

עכשיו נשאר לבחור את הסוכן שישלח את המכוניות. יש מספר סוכנים ומספר אפשרויות. חלק מהאפשרויות יכולות להשלל בגלל היעדים בהלוך ובחזור שלא תמיד יכולים להתאים למסלול הטיול. למשל, אנחנו חשבנו בהתחלה לשלוח את המכוניות ביוון ומשם להקיף את הים האדריאתי בצד הימני שלו ואז לסיים באיטליה. רוזנפלד התאימו לנו בקטע הזה של תוואי המסלול אבל חשבנו שאנחנו רוצים לעשות סוג של לופ שיחצה מספר מדינות באירופה ולכן רוזנפלד ירדו מהפרק. הלכנו על הסוכן אלאלוף שדאג לשלוח לנו את המכוניות לנמל ראוונה באיטליה עם הספינות של קווי גרימלדי והוא גם דאג להכין מראש את הסוכן באיטליה שאנחנו מגיעים ואוספים את המכוניות. וגם בחזרה. השילוח עצמו הוא לט יקר ועולה בסה”כ כ-1000 יורו הלוך ושוב. מה שמייקר את העניין עוד קצת הוא התוספות שאנחנו צריכים לשלם בנוסף. להלן הרשימה:

בנוסף לעלויות השילוח צריך לשלם גם ל:

1)חברה שנותנת שירותי עמילות מכס בישראל. ביציאה מהנמל בארץ צריכים אותם, בחזרה לא חייבים, אפשר להתסדר בלעדיהם. החברה שהשתמשנו בשירות שלה הייתה חברת בת של אלאלוף, אינטרדל, בגלל שרצינו שתהיה תקשורת טובה בינהם.
2)בנוסף צריכים לשלם מיסי נמל ביציאה מנמל אשדוד ובחזרה. המזל שלנו שהמכוניות שלנו שוקלות מעט והסכום הוא מינמלי, כ-600 ש”ח לכל כיוון.
3)צריך לשלם דמיי סוכן ומיסי נמל באיטליה והיופי שבדבר שהכל מתבצע בארץ. כל התשלום מועבר דרך אלאלוף לסוכן באיטליה, ככה שלא צריך לדאוג בקשר לתשלום.

סה”כ לכל כיוון כ- 5449.18 ש”ח. אם מורידים את החברה של שירותי עמילות המכס בארץ, אז יוצא 800 ש”ח פחות.

בתי מלון יצא לכל זוג לשלם כ-6000 ש”ח ודלק כ-4000 ש”ח על 4500 ק”מ. בהתחלה חישבנו מחיר של אוכל לזוג כ-30 יורו ליום, אבל מייד הבנו שזה לא ריאלי, אז יצא לנו קצת יותר כי רצינו גם להתפנק.

התקלה הלא צפויה שלי (משאבות הידראוליות של הקלאץ קרסו) עלתה כ-1500 ש”ח, סכום שכולל גם גרירה (60 יורו), אבל בהתחשב במצב שהיינו בו, לא הייתה לי בעיה לשלם אותו.

זהו, עכשיו צריך להתרגל לארץ.

שוב אני רוצה לומר לנועם ולאודליה אשתו וגם לאופיר  גולדשטיין שהדריך אותנו מאיטליה על הכבישים באיטליה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.