שוברים מסורת : המיאטה מתחשמלת

לפני מספר ימים מאזדה שחררה לעיתונות את הצהרותיה לגבי דגמי החברה העתידיים. מאזדה, יצרנית קטנה ומוערכת עסקה לא מעט במחקר ובפיתוח מנועי הבנזין והדיזל יחד עם טכנולוגיות מתקדמות והביאה אותם לרמה גבוהה של ניצולת ויעילות, סוטה מעט מדרכה ומתחילה לחשמל את דגמי החברה העתידיים. ציר הזמן עבור חשמול הדגמים הוא ברור מבחינתה, והחל מ-2025 אנו נתחיל לראות בשוק דגמי הנעה שונים ועל פלטפורמות חדישות ושונות, אחת מהן היא המיאטה, מכונית הספורט האייקונית של החברה שקיימת איתנו כבר מעל ל-30 שנה.

עקב הפרסום של מאזדה, מגזין Motor1 הנחשב ביקש הבהרה ממחלקת המדיה של מאזדה לגבי כוונותיה ומאזדה השיבה:
“Mazda is seeking to electrify the MX-5 Miata in an effort to have all models feature a form of electrification by 2030. We will work hard to make it a lightweight, affordable, open two-seater sports car in order to meet the needs of customers,”

אז קודם כל, חדשות טובות. המיאטה הולכת להשאר וזאת בניגוד לספקולנטים שטענו שמאזדה לא תמשיך יותר עם דגם המיאטה עקב ביקוש נמוך או אי-התכנות כל. לאחר 4 דורות וכ-31 שנה הגיע הזמן שנראה דור חדש של המכונית האייקונית, מסכימים? אני כן. לגבי יכולות ההנעה, אני מאמין שהדור הבא של המיאטה יהיה היברידי ולא מחושמל באופן מלא, מסיבה שככל הנראה מאזדה לא תרצה לאכזב את קהל המעריצים שעדיין אוהב לשמוע את אגזוז המפלט ולהריח את ריח הבנזין. האם הדור הבא יקרא “NE” (דור ראשון NA, דור שני NB, דור שלישי NC, דור רביעי ‘ND’) ? יהיה קצת מצחיק, אבל ה-E יכולה להצביע על Electrified (מחושמלת). מה שבטוח, שלא יחזרו אחורה, ומנועי הבנזין יכחדו מהעולם ככל שהטכנלוגיה בהנעה חשמלית תשתכלל.

אם מדובר על הצגת הדגמים החדשים בשנת 2025, אני מאמין שכבר ב-2024 נתחיל לראות טיזרים על הדור הבא עד שהיא תחשף במלואה באחת מתערוכות הרכב הבינלאומיות.

בתמונה, אחת מתוך 4-5 פלטפורמות שהוצגו. קשה להבין מהתמונה איך הקשר להנעה חשמלית מבוטא בה, אך שימו לב לצירייה שיוצאת מהתיבת הילוכים.

אחת מהפלטפורמות החדשות שמאזדה שחררה לעיתונות.

אנו נמתין בסבלנות לפרטים נוספים וכשהם יגיעו, נעדכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.